Collegium > Aanbod > Training > Fixed Price Fixed Date

Startdata

Fixed Price/ Fixed Date voor Project Managers

In tegenstelling tot een Project wat gemanaged wordt op basis van Inschattingen, Scope, Tijd, een zeer gedetailleerd doel en Time & Material (“uurtje factuurtje”) stuurt een FPFD project allereerst op gedetailleerde afspraken over het omgaan met Risico’s, Assumpties en Afhankelijkheden en daarna pas op (inschattingen van ) Tijd, Requirements en Resourcebeslag.

Het managen van een FPFD project vraagt daardoor om een andere manier van handelen, denken en communiceren van de Project Manager en zijn team. Deze training geeft inzicht in het opzetten, structureren, uitvoeren en tot een goed einde brengen van een FPFD project. Ook worden nuttige tips gegeven over de communicatie met de klant bij uitdagende situaties.

Plaatje Fixed Date/ Fixed Price

Wat kun je van de Fixed Price, Fixed Date Training verwachten?

Deze training helpt je om als Project Manager een winstgevend Fixed Price, Fixed Date project te draaien.
Met andere woorden: hoe blijf je aan de groene (winstgevende) kant van de streep?

Aan de orde zullen komen:

  • Wat is een Project?
  • Besturing van een FPFD project
  • Case introductie (input wordt toegestuurd voorafgaand aan de training) : hoe verkoop je een FPFD project, wat kun je verwachten van de account manager?
  • In Control/Out of Control - wat moet je veranderen?
  • Vastleggen van een FPFD project in een Statement of Work
  • Change Request (CR) – een verandering binnen scope van het project
  • Verandering van de opdracht: Wat als het doel verandert?; 
  • (Mis)Alignment 

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor (IT) Project Managers die te maken hebben of gaan krijgen met een FPFD project. Ook is deze training geschikt voor opdrachtgevers in FPFD situaties. De trainingsdocumentatie is in de Engelse taal, afhankelijk van de samenstelling van de trainingsgroep is de voertaal Nederlands of Engels.

Wie voert de training uit?

Foto Martin Knook

De training wordt verzorgd door Martin Knook. Martin heeft in 1992 zijn technische datacommunicatie opleiding afgebroken om te bouwen aan een eigen bedrijf Het Glazen Huis, in de MKB markt leverde HGH computer netwerken en Exact Software.Na verkoop van Het Glazen Huis is Martin complexe IT projecten gaan managen bij Interpay, Bijenkorf, ABN AMRO, Fortis.

In 2006 is Martin begonnen met het bouwen van een nieuw bedrijf SecondFloor. Dit bedrijf bouwt Business analytics intranet portals die klanten vertrouwen geven in de gerapporteerde risico en financiele cijfers. SecondFloor ontwikkelt software voor grote international verzekeraars waarbij wereldwijde processen worden ondersteund. Het bedrijf heeft nu 100 medewerkers en de klanten zitten in verschillende werelddelen. SecondFloor werkt uitsluitend op basis van Fixed Price, Fixed Date. 

Inschrijven

U kunt zich via deze site online inschrijven voor deze training. Nu inschrijven? Klik hier

Meer informatie

Wilt u meer informatie over de trainingsmogelijkheden neem dan contact op of bel met Lieuwe Visscher 06-30718519.